Zarządzanie czasem

EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA

Nie ma nic bardziej prostego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym.Mówimy, że czas płynie, galopuje (szczególnie, jeśli spędzamy go w sposób przyjemny) czy wlecze się, gdy wykonujemy szczególnie przykre zadania. Jednak ze ścisłego punktu widzenia czas „płynie" ze stałą prędkością.

 Program (2 dni):

 Wprowadzenie do programu

  • Zapoznanie uczestników z programem.
  • Sprawy organizacyjne, zawarcie kontraktu z grupą.
  • Zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami rządzącymi czasem.
  • Dokonanie analizy wykorzystania własnego czasu.

 

Planowanie

  • Dlaczego wyznaczamy plany/motywacja
  • Metody wyznaczania celów (MBO), SMART
  • Ćwiczenie sporządzania planów, krótko, średnio, i długoterminowych
  • Wykorzystanie formularzy, Gantt, outlook
  • Metoda 60/40

 

Podejmowanie decyzji i ustalanie priorytetów

  • Metody ustalania priorytetów
  • Matryca Eisenhowera: zadania rozważne, ulotne, kryzysowe, drugorzędne.
  • Ćwiczenie dające informacje zwrotną na temat miejsca pobytu w Ćwiartce.
  • Analiza ABC
  • Pułapki przy ustalaniu priorytetów

 

Informacja i komunikacja

  • Racjonalne obywanie narad, trudni uczestnicy, budowanie zasad rządzących spotkaniem
  • Racjonalne rozmowy dwustronne, wykorzystanie technik komunikacji: parafraza, dowartościowanie, klaryfikacja, techniki zamykania rozmów (przypomnienie)
  • Racjonalne telefonowanie

 

Organizacyjne zasady kształtowania dnia c.d.

  • Ramowy plan dnia.
  • Indywidualny styl pracy.
  • Krzywa zakłóceń dziennych
  • Naturalny rytm dnia.Indywidualny styl pracy.

 

Praktyczne wykorzystanie poznanych zasad

  • Ćwiczenie dzień z życia pracownika.
  • „Pożeracze czasu i prokrastyancja"
  • Radzenie sobie ze stresem

 

Podsumowanie szkolenia

  • Ocena poziomu zadowolenia uczestników ze szkolenia
  • Test ewaluacyjny