Ocena okresowa

 Osoba prowadząca ocenę powinna być nie tylko zaznajomiona z sama techniczną stroną prowadzenia oceny ale także z technikami komunikacyjnymi dzięki którym sama rozmowa się odbywa są to: zadawanie pytań, aktywne słuchanie , kierowanie aspiracjami i oczekiwaniami pracowników co do rozwoju ich kariery zawodowej i innych.

 Program (2 dni):

Wprowadzenie do programu

  • Zapoznanie uczestników z programem.
  • Sprawy organizacyjne, zawarcie kontraktu z grupą.
  • Budowania systemów ocen pracowniczych
  • Rola ocen pracowniczych
  • Kryteria ocen pracowników, skale
  • Skale: osobowościowe, kwalifikacyjne ,behawioralne, efektywnościowe
  • technika oceniania: ocena opisowa, skale, testy, ranking, portfolio, technika wydarzeń krytycznych

 

Zarządzanie poprzez cele w kontekście oceny okresowej

  • Zasady przydzielania celów
  • Monitorowanie postępu realizacji celów
  • Mocne i słabe strony zarządzania poprzez cele

 

Rozmowa oceniająca

  • Prowadzenie rozmowy oceniającej z elementami rozwojowymi GROW
  • Poznanie etapów rozmowy GROW
  • Stosowanie technik komunikacyjnych ze szczególnym naciskiem na komunikację werbalną i nie werbalną.
  • Rozwijanie empatii Prowadzenie rozmowy oceniającej - ustalanie celów i planu rozwoju (czas, sposób doskonalenia, rodzajów i źródeł wsparcia, zasad i sposobów oceny postępów)

 

Udzielanie informacji zwrotnej

  • A po co komu informacja zwrotna?
  • Budowanie kultury feedbacku w pracy zespołowej
  • Zasady udzielania negatywnej informacji zwrotnej
  • „Dekalog informacji zwrotnej" - fundamentalne zasady przekazywania informacji zwrotnej
  • Budowanie klimatu zaufania przez konstruktywną krytykę
  • Jak mówić trudne rzeczy zachowując relacje?
  • ćwiczenia feedbacku korygującego (forma akwarium)
  • Co mądry menedżer potrafi zrobić w 60 sekund?
  • jednominutowa pochwała i jednominutowa nagana
  • Rozmowa oceniająca studia przypadku
  • Praca nad przygotowanymi samodzielnie studiami trudnych sytuacji i metodom ich rozwiązywania (Videofeedback).

 

Podsumowanie szkolenia

  • Ocena poziomu zadowolenia uczestników ze szkolenia