prezentacje

 

Według, brytyjskiej skali określającej poziom stresu, na jednym z najwyższych miejsc znajduje się wystąpienie publiczne. Te wysoką pozycję potwierdzają rozmowy z uczestnikami zajęć z zakresu prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych. Na pytanie co powoduje u nich taki stres padają różne odpowiedzi: nie będę wiedział co powiedzieć, stracę głos, na sali będą osoby, które złośliwie będą sabotowały moje działanie, moje tezy przedstawione w prezentacji nie spotkają się z życzliwym przyjęciem.

 Program (2 dni):

Komunikacja w procesie powadzenia prezentacji

  • Proces komunikacji w kontekście komunikacji z grupą
  • Komunikacja werbalna i mowa ciała w pracy prezentera

 

Bariery w efektywnej komunikacji

  • Werbalne techniki przezwyciężania barier w komunikacji
  • Podążanie za uczestnikami
  • Używanie sugestywnego języka
  • Techniki wizualizacji podczas prowadzenia prezentacji biznesowych

 

Planowanie i przygotowanie prezentacji biznesowych

  • Zasady przygotowania - konspekt
  • Formułowanie ogólnych i operacyjnych celów prezentacji –(prezentacja informacyjna, sprzedażowa, zmieniająca postawę ).
  • Przygotowanie poszczególnych modułów prezentacji.
  • Dobór technik prezentacyjnych.
  • Przygotowanie materiałów, pomocy, konspektu i miejsca prezentacji.

 

Warsztat pracy prowadzącego

  • Predyspozycje psychologiczne w pracy prowadzący.
  • Cechy dobrego prowadzący.
  • Wrażenie wywierane na odbiorcy.
  • Reguły autoprezentacji i ekspozycja publiczna.
  • Relacja prowadzący - grupa i jej wpływ na skuteczność przekazu.
  • Techniki aktywizowania grupy.
  • Prowadzenie dyskusji, wydawanie instrukcji, podsumowywanie, używanie pomocy itp.
  • Wybrane metody prowadzenia.

 

Sytuacje trudne w pracy prowadzącego

  • Źródła zachowań niechętnych i agresywnych.
  • Lęk przed ekspozycją i oceną.
  • Stereotypy i uprzedzenia.
  • Metody radzenia sobie z trudnymi uczestnikami.
  • Stosowanie strategii asertywnej przez prowadzący.
  • Komunikat JA.
  • Asertywność podczas prowadzenia prezentacji.
  • Radzenie sobie ze stresem i emocjami podczas prowadzenia prezentacji.
  • Rozumienie specyficznych zachowań ludzi.

 

Nagranie video swojego warsztatu:

  • Nagranie video próbek własnego warsztatu oraz odtworzenie wraz z indywidualnym feedbackiem.

 

Podsumowanie zajęć

  • Ewaluacja